Για την ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των Παιδιάτρων και Λειτουργών Υγείας στην πρώιμη ανίχνευση διαταραχών της ανάπτυξης σε παιδιά 0-5 χρόνων μεταφράστηκε, προσαρμόστηκε και σταθμίστηκε στις ελληνικές συνθήκες από τη ίδια η Δοκιμασία "Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ", η οποία αποτέλεσε και θέμα διδακτορικής διατριβής αποφοίτων των ΤΕΙ Εργοθεραπείας. Η δοκιμασία ανιχνεύει πρώιμα αποκλίσεις της ανάπτυξης από το φυσιολογικό σε παιδιά ηλικίας 0-5 ετών με ασφαλή και αντικειμενικό τρόπο.
Σήμερα χρησιμοποιείται από πολλούς ιδιώτες παιδίατρους στην χώρα μας, από κλινικές Παιδιατρικών Νοσοκομείων καθώς και πολλών πρωτοβάθμιων Κέντρων Υγείας.
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκπαίδευση εκτοετών Φοιτητών Ιατρικής σε θέματα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής. Υπεύθυνη του υποχρεωτικού κατ’ επιλογήν μαθήματος Αντικείμενο: “Νεύρο-Αναπτυξιακή Εξέλιξη του Παιδιού, «Neurodevelopmental Pediatrics» ”.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΩΝ ΙΑΤΡΩΝ
- Ειδικευομένων παιδιάτρων της Πανεπιστημιακής Παιδιατρικής Κλινικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Παν/μίου Αθηνών
- Ειδικευομένων παιδίατρων των κλινικών του Ε.Σ.Υ. του Νοσοκομείου Παίδων Π&Α Κυριακού
- Μεταπτυχιακών φοιτητών.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ
Εκπαιδευτικά μαθήματα για την ενημέρωση Ειδικών θεραπευτών (λογοθεραπευτών, εργοθεραπευτών, παιδαγωγών, ψυχολόγων) σε σύγχρονα θέματα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΕΚΠΑ το οποίο οδηγεί στην απονομή Μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (MSC) ΦΕΚ 1212 Β΄ τεύχος 6/7/2017 κωδικός ΠΜΣ 14415
Α. ΕΤΗΣΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Από την πολύχρονη εμπειρία της σε θέματα ειδικής αγωγής στη χώρα μας διαπίστωσε την αυξημένη ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, ειδικών θεραπευτών που στελεχώνουν τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε δημόσια σχολεία και δημόσιους φορείς (ΣΜΕΑΕ).
Έτσι από το 2008 και μέχρι σήμερα, η Μονάδα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, οργάνωσε ετήσια επιμορφωτικά σεμινάρια Ειδικής Αγωγής με βιωματικό χαρακτήρα και πρακτική εξάσκηση σε ειδικές σχολικές μονάδες διάρκειας 510 ωρών.
To σεμινάριο ήταν αναγνωρισμένο από το Υπουργείο Παιδείας χορηγούσε Πιστοποιητικό Κατάρτισης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Αναπηρία ή με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες βάσει των Νόμων Ειδικής Αγωγής 3699/2008 & 4465/2017, 4415/2016, 4473/2017, 61048/E2/2017 και 42 μονάδες ECVET για διεθνείς πιστοποιήσεις.
Στο Σεμινάριο συμμετείχαν επιστήμονες εκπαιδευτικοί και θεραπευτές όχι μόνο από την Αττική ,όλη τη χώρα και το εξωτερικό (Αγγλία, Γερμανία), καθόσον αυτό μεταδίδεται ζωντανά σε περισσότερες από 47 περιοχές μέσω ειδικής διαδικτυακής πλατφόρμας WEBINAR.
Μέχρι σήμερα έχουν εκπαιδευθεί 1430 εκπαιδευτικοί και ειδικοί θεραπευτές από όλη τη χώρα, οι οποίοι έχουν στελεχώσει αντίστοιχες Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Β. ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ
- Πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης PORTAGE.
Θεωρητική Εκπαίδευση και Πρακτική Εξάσκηση Επαγγελματιών Υγείας, Δασκάλων Ειδικής Αγωγής και Ειδικών Θεραπευτών στο Πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης PORTAGE.
Το πρόγραμμα PORTAGE απευθύνεται σε οικογένειες που έχουν παιδιά προσχολικής ηλικίας με αναπτυξιακή καθυστέρηση, προβλήματα λόγου ή συμπεριφοράς. Με ειδικό τρόπο διδάσκει τους γονείς πώς να εκπαιδεύουν οι ίδιοι τα παιδιά τους μέσα στο ίδιο τους το σπίτι. Πήρε το όνομά του από την πόλη Portage των ΗΠΑ και σήμερα εφαρμόζεται σε περισσότερες από 35 χώρες σε όλο τον κόσμο.
- Αναγνώριση Διαταραχών Αυτιστικού Φάσματος στην Κλινική πράξη Εκπαίδευση Παιδιάτρων στη Διάγνωση και Αντιμετώπιση του Αυτισμού και των Αυτιστικού Τύπου Διαταραχών.
- Σεμινάριο Ανίχνευσης Διαταραχών Αυτιστικού Φάσματος με την Αναπτυξιακή Δοκιμασία Επικοινωνίας «ΠΑΙΣ» Η δοκιμασία «ΠΑΙΣ» δημιουργήθηκε από την ίδια και τους συνεργάτες της Μονάδας Αναπτυξιακής Παιδιατρικής.
- Εκπαίδευση Παιδιάτρων και ειδικών Θεραπευτών στην Αναπτυξιακή Δοκιμασία Ανίχνευσης Διαταραχών Αυτιστικού Φάσματος «ΠΑΙΣ».
- Αναγνώριση Χαρισματικών και Ταλαντούχων Παιδιών Εκπαίδευση Παιδιάτρων και επαγγελματιών Υγείας στη διάγνωση και διαχείριση των χαρισματικών παιδιών.
ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ
Με την εποπτεία της μεθοδεύτηκαν και ολοκληρώθηκαν 18 Διδακτορικές Διατριβές.