Μετά την επιστροφή της από την Αγγλία, με αποκλειστική της ευθύνη και με τη θερμή υποστήριξη του αείμνηστου Ακαδημαϊκού-Καθηγητού
Ν. Ματσανιώτη, οργάνωσε για πρώτη φορά στην Ελλάδα ΠΡΟΤΥΠΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ στην Α΄Παιδιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών, στο Νοσοκομείο «Αγία Σοφία»,στο οποίο εξετάζοντo καθημερινά για πλήρη αναπτυξιακό έλεγχο νοσηλευόμενα παιδιά καθώς και παιδιά κατόπιν παραπομπής από όλη την Ελλάδα.
Μετά την εκλογή της στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών το Ιατρείο Αναπτυξιακής Παιδιατρικής μεταφέρθηκε από την Α΄ στην Β΄ Παιδιατρική Κλινική του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο Νοσοκομείο Παίδων "Π&Α Κυριακού" όπου αναπτύχθηκε σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο σύμφωνα με τα Διεθνή πρότυπα, εξελίχθηκε οργανωτικά βάσει διεθνών κανόνων λειτουργίας και προδιαγραφών και όπου λειτουργεί πλέον ως ΜΟΝΑΔΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ.
Η Μονάδα εντάχθηκε στον Οργανισμό του Νοσοκομείου (ΦΕΚ 2ο τεύχος 1858 26/11/2010) όπου και λειτουργεί αδιαλείπτως μέχρι σήμερα.
Στο Νοσοκομείο Παίδων «Π.&Α. Κυριακού» η Μονάδα αναπτύχθηκε σε μεγάλους ειδικά διαμορφωμένους χώρους, στελεχώθηκε με εξειδικευμένο προσωπικό, εξοπλίστηκε με ειδικό εκπαιδευτικό υλικό νέας τεχνολογίας (αναπτυξιακές δοκιμασίες, τεχνικές ελέγχου και λογισμικά προγράμματα τα οποία προσαρμόσθηκαν για τον ελληνικό πληθυσμό) και εξελίχθηκε σε νέους τομείς. Έτσι σήμερα πλέον λειτουργεί πλέον ισότιμα με τις μεγάλες διεθνούς επιπέδου Μονάδες Αναπτυξιακής Παιδιατρικής. Στη ΜΟΝΑΔΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣτης Β΄ ΠΠΚ γίνεται διαγνωστική εκτίμηση και παρακολούθηση παιδιών που εμφανίζουν καθυστέρηση στην ανάπτυξη και εξέλιξη νοητικών, γλωσσικών και κινητικών δεξιοτήτων.
Κατά τη διάρκεια της 18ετούς λειτουργίας της η Μονάδα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής αναπτύχθηκε σε Κέντρο Αναφοράς για παιδιά που παρουσιάζουν καθυστέρηση στην εξέλιξη νοητικών γλωσσικών και κινητικών λειτουργιών αλλά και των ευφυών, χαρισματικών και ταλαντούχων παιδιών.ών και κινητικών δεξιοτήτων.Εξετάζονται παιδιά όλων των ηλικιών από την πρώτη βρεφική ηλικία μέχρι την ενηλικίωσή τους με πλήρη αναπτυξιακό έλεγχο. Η Μονάδα είναι αυτοχρηματοδοτούμενη από το εκπαιδευτικό, ερευνητικό,και κλινικό της έργο που έχω αναπτύξει, τα έσοδα του οποίου κατατίθενται στον ΕΛΚΕ.
Έχουν εκτιμηθεί και παρακολουθούνται συστηματικά περισσότερα από 10.000 παιδιά,ηλικίας 2 μηνών έως 23 χρόνων, σε μεμονωμένες πολλαπλές και συνδυασμένες συνεδρίες που αντιστοιχούν κατά μέσο όρο σε 2000-2500 εξετάσεις το χρόνο.
Η ευρεία αναγνώριση της προσφοράς της Μονάδας Αναπτυξιακής Παιδιατρικής είχε και έχει σαν αποτέλεσμα την εθελοντική στελέχωση της με εξειδικευμένους επιστήμονες Ειδικής Αγωγής με σκοπό την εφαρμογή πρωτοποριακών προγραμμάτων παρέμβασης και αποκατάστασης.
Το είδος και η επίπτωση των αναπτυξιακών προβλημάτων των παιδιών που εκτιμήθηκαν στη Μονάδα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής είναι:
1. Συνολική αναπτυξιακή καθυστέρηση (39%) που μετά από εργαστηριακή διερεύνηση αποδόθηκε κατά κύριο λόγο σε:
2. Αναπτυξιακά προβλήματα λόγου (19%)
3. Διαταραχές αυτιστικού φάσματος (23%)
4. Αναπτυξιακή δυσπραξία, ADHD ( 9%)
5. Διαταραχές συμπεριφοράς ( 3%)
6. Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες-Δυσλεξία ( 5%)
7. Αισθητηριακές διαταραχές ( 2%)
Από τη διαχρονική παρακολούθηση της αναπτυξιακής εξέλιξης των παιδιών και μετά την εφαρμογή εξατομικευμένων προγραμμάτων ειδικής αγωγής αναπτυξιακή πρόοδο παρουσίασαν 95% των παιδιών.
Ειδικότερα εμφάνισαν:
Για την καλύτερη αντιμετώπιση των παιδιών με αναπτυξιακά προβλήματα και των οικογενειών τους χρησιμοποιούνται σε κλινικό-πιλοτικό επίπεδο τα ακόλουθα πρότυπα προγράμματα:
1.Εγκατάσταση βιβλιοθήκης παιχνιδιών (ToyLibrary) για παιδιά με ειδικές ανάγκες. Παιχνίδια ειδικής κατασκευής χρησιμοποιούνται ως μέσον μάθησης βασικών αναπτυξιακών εννοιών.
2.Προγράμματα Εκπαίδευσης με τη Χρήση των Νέων Τεχνολογιών.
Ηλεκτρονικοί υπολογιστές με εξειδικευμένα προγράμματα χρησιμοποιούνται ως μέθοδοι εκπαίδευσης παιδιών με νοητική καθυστέρηση και σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες.
3.«Ειδικά Εκπαιδευτικά Προγράμματα» για παιδιά που διαμένουν σε απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδος, με αξιολόγηση, επικοινωνία και εκπαίδευση ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
4.ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Καθοδήγηση γονέων από τους ειδικούς θεραπευτές της Μονάδας για την αντιμετώπιση των Ειδικών Αναγκών των παιδιών τους.
5.ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Ενίσχυση των μελών της οικογένειας στις λειτουργικές και συναισθηματικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινή τους ζωή. Ενημέρωση και καθοδήγηση των γονέων για τις υπηρεσίες Πρόνοιας και Εκπαίδευσης της περιοχής τους.